Dropshipping Nedir?
Dropshipping, temel olarak başka birinin stokunda bulunan veya başka bir şirket tarafından üretilen veya ithal edilen ürünleri herhangi bir pazarda Amazon’da listelemektir; Bir satış olduğunda veya bir sipariş geldiğinde doğrudan o şirketin stok veya deposundan sevk edilmesini sağlamaktır.
Dropshipping’in avantajı: örneğin; bardak satacaksınız Normalde bir toptancıdan satabilmek için en az 50 bardak alacaksınız; bu gözlükler için bir jeton ödeyeceksiniz; Satılıp satılmayacağı belli değil. Yani sermayeyi riske atıyorsunuz. Sonra yük kapanır. Kendi yaptığınız navlun sözleşmesi, işi birçok kişiye bu tür gönderileri, dolayısıyla dropshipping yapmak olan bir stoksuz satış deposu tedarikçisinin navlun sözleşmesinden daha pahalı olabilir; Bu, sermayesi çok düşük olan ve sadece sıfır sermayeli kredi kartı ile bu işe başlamak isteyen birçok kişinin tercih ettiği bir yöntemdir.
Dropshipping risklerle birlikte gelir, sistem böyle çalışır; Ürünü Amazon’da veya herhangi bir çevrimiçi pazarda bilgileri, fotoğrafları vb. kullanarak listelersiniz. Sonra ürün siparişi geliyor. Onlar da bu ürünü kargolayarak işlemi sonlandırıyorlar. Yaklaşık 10 yıl önce bu sistem çok iyi çalışıyordu. Çin’de teslim alma ve ABD’ye teslimat veya Türkiye’de teslim alma ve Almanya’ya teslimat için her şey yolundaydı. Ancak burada bazı riskler var ve bu riskler artık su yüzüne çıktı.
İlk risk; Başka birinin envanterinde bulunan bir ürünü satıyorsunuz. Bu ürün ne kadar süre stokta kalacak? Stoklar tükendiğinde ne zaman döneceğinin, hatta geri döneceğinin garantisi yoktur!Bu nedenle, iyi sattığınız veya çok başarılı bir ürün bir gün satabilir ve bir daha asla satamazsınız.
İkinci risk; Dropshipping tedarikçisi bütün ürünler adına bir satın alma fiyatı sağlar. Yani ürünü kargoya verdiğinizde tedarikçi de o ürünün bedelini sizden tahsil eder. Tedarikçinin bu ürünü size hangi fiyata vereceğini bilemezsiniz. Orada sağlayıcıya söyleyebileceğiniz bir şey yok Evet, başka bir sağlayıcıya geçebilirsiniz; ama sonra çok başarılı bir şekilde sattığınız bir ürünü kaybetme riskini alırsınız.
İçindekiler
ToggleAmazon Dropshipping Nedir?
Amazon dropshipping nedir sorusunun pek çok cevabı var! Öncelikle dropshipping nedir sorusunun cevabına bir göz atalım! Dropshipping kısaca “dropshipping” ya da “stoksuz e-ticaret” şeklinde adlandırmamız mümkündür. Bu ekonomik modelde satılan ürünler tedarikçiden online olarak sipariş edilir, yani ürün doğrudan tedarikçiden müşteriye ulaştırılır, Amazon platformu dropshipping için tercih edilebilir bir platformdur.
Amazon Dropshipping, birçok satıcı için popüler bir iş örneğidir . Binlerce ürün satıcısı Amazon’da dropshipping gelir elde ediyor. Bu iş modelinde bir ürünü üretmeden ve stokta bekletmeden sadece tedarikçiler aracılığıyla satmak mümkündür. Amazon’da listelenen ürün, yüzbinlerce potansiyel müşteriye sunulmaktadır. Amazon Dropshipping ayrıca araç seçenekleri de sunar. Dropshipping olmasa bile Amazon Fulfillment veya Amazon FBA ve Amazon FMA gibi opsiyonlar da var.
Amazon’da satış yapmak, aracı kisvesiyle hareket etmek, ürün trafiğini yönetmek ve tedarikçilere siparişleri iletmek gibi süreçleri gerektirir. Otomatik bir sistem de kullanılabilir. Tedarikçilerle sık sık iletişim kurulması, siparişlerin zamanında teslim edilmesi ve diğer tüm e-ticaret süreçlerinin sorunsuz bir şekilde yürütülmesinin sağlanması gerekmektedir.
Amazon’da satış yapmanın birkaç önemli nedeni vardır. Her şeyden önce, bu online pazar alanının dünyadaki popülaritesi kanıtlanmış bir gerçektir. Dünyanın bir numaralı en popüler online alışveriş sitesidir. Amazon ayrıca satıcıların kendi platformlarında satış yapmasına izin verir. Birçok Amazon satıcısı bunu müşterilerine bilgisi dışında yapar.
Ancak Amazon’da iyi bir satıcı olabilmek için satıcıların uyması gereken bazı kurallar vardır, bu nedenle üçüncü şahıslara ait ambalajlı paketler müşterilere gönderilememektedir.
Amazon Dropshipping Nasıl Yapılır?
Amazon satış fırsatları arayan satıcıların aradığı ilk şey, Amazon’da nasıl dropshipping yapılacağıdır. Amazon’da satıcı olmak, Amazon Amerika, Amazon Avrupa, Amazon Kanada veya Amazon Türkiye gibi hedef pazarlarda satış yapabilmek demektir. Bu adımdan sonra dropshipping, Amazon’un satıcılara fırsatlar sağlamasıdır.
Amazon’da bir mağaza açıldıktan sonra, ürünler satıcıdan manuel olarak veya bir program aracılığıyla satın alınır ve Amazon’da listelenebilir. Bu evrede dikkat etmeniz gereken nokta markalı ürünlerin izinsiz olarak satılmaması gerektiğidir. Bu tarz olaylarda hesabınız geçici olarak veya kalıcı olarakdevre dışı bırakılabilir, Amazon’da stoksuz satış yapabilmek için bunun gibi bazı kritik noktalara dikkat etmeniz gerekir.
Amazon Dropshipping , doğru ürünüleri ve doğru tedarikçileri bulabilmek adına satıcıların ihtiyaçlarına göre uyarlanan fonksiyonlar içerir. Çünkü Amazon’da rekabet etmek ve kazanmak için en karlı ürünü bulmanız gerekiyor. Amazon Dropshipping programında ikinci en önemli adım, ürünleri satın almak için sürdürülebilir tedarikçiler bulmaktır, yani “damla nakliye” kavramına aşina olan yasal ve dürüst bir toptancı.
Birçok toptancının, onlarla iş yapmak için sizden aylık olarak bir ücret veya minimum sipariş miktarı isteyeceğini göreceksiniz, bu da amacın işi bir yatırımla halletmek olduğu genel damla nakliye fikrine aykırıdır.
Dropshipping İçin Ne Kadar Para Gerekir?
Dropshipping’in en büyük avantajı, sattığınız ürünlerin maliyetlerini karşılamanıza gerek olmamasıdır, peşin maliyetler olacaktır; ancak çevrimiçi işinize başlamak adına binlerce dolar yatırım yapmanız gerekmiyor. Dropshipping başlangıç ve bakım giderlerinden bazıları şunlardır:
Çevrimiçi mağaza: Amazon ve eBay gibi satış platformu kullanmakta iseniz, satışları ve satış komisyonlarını hesaba katmanız gerekir.Mağazanızı yönetmek bu komisyonlardan kaçınmanızı sağlar; fakat karşılığında web sitesi temaları veya eklentileri gibi barındırma ve ekstralar için ödeme yapmanız gerekecektir.
Tedarikçi Ücreti: Bazı tedarikçiler stoksuz satış hizmetlerinden yararlanmak adına ücret alabilir, bu nedenle doğru stoksuz satış tedarikçisini seçmek uzun vadede zamandan ve maddi anlamda tasarruf etmenizi sağlayabilir.
Pazarlama Maliyetleri: Bu maliyetler, işletmenizi çevrimiçi pazarlamak için tercih ettiğiniz ölçeğe ve yöntemlerle alakalı olarak değişebilir. Sosyal medya, blog ve e-posta pazarlaması, ürünlerinizi insanlara pazarlamanın sadece birkaç yoludur.
Diğer Giderler: Sosyal güvenlik numarası, işletme kredi kartları ve aynı zamanda yerel işletme lisanslına sahip olmak gibi diğer işletme masrafları… Dropshipping’e atılmak adına ihtiyacınız olan her şeyi öğrenmek için yerel yasalarınızı da incelemelisiniz.
Sercan Tuna
Ben, Sercan Tuna. Dijital strateji ve SEO alanında geniş bir deneyime sahibim. Yaratıcı çözümler ve veri odaklı yaklaşımlarla markaların çevrimiçi etkilerini maksimize etmeye odaklanıyorum. İnovasyon ve sonuç odaklılıkla, projelere özgün stratejiler geliştiriyor ve her adımda başarıyı hedefliyorum. Dijital dünyada iz bırakmak istiyorsanız, size nasıl yardımcı olabileceğimi konuşmak için iletişime geçin.