Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Freelance dijital pazarlama uzmanı olmak beraberinde birçok avantaj sağlamaktadır. Özgür iş ortamı, daha yüksek kazanç, rahat çalışma gibi pek çok cazip fırsat vardır.

Bunları elde etmek elbette kolay değil. Ancak dijital pazarlama uzmanı olabilmek için gereken emeği verdikten sonra bu fırsatlar kendiliğinden gelecektir.

Pazarlama sektörü her geçen gün değişip gelişmektedir. Dijital pazarlama günümüzde farklılaşan ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte insanların hayatına yeni giren sosyal medya platformları ve arama motorlarının ortaya çıkarmış olduğu bir alandır.

  • Dijital pazarlamanın en önemli avantajlarının başında istediğiniz saatte uyanmak var. Bu durumdan dolayı bile sadece bu iş tercih edilebilir. Öğrenmesi kolay ve uygulamaya geçmesi de bir o kadar basit olan bu meslek grubu geleceğin en gözde meslekleri arasında yer almaktadır.
  • Dijital pazarlama öğrenmeye başlarken çok fazla terim ve farklı model karşınıza çıkacağı için ilk başlarda kafanız karışabilir. Ancak bunlar sizi korkutmasın öğrenmesi göründüğünden daha kolay olan bir meslek grubudur.
  • Bu işte göz ardı edilmemesi gereken noktalardan biri de ne kadar çok çalışır ve vakit ayırırsanız o kadar fazla para kazanırsın demektir. Çünkü patron siz olduğunuzdan dolayı kazancınızı da çalışmanıza göre belirliyorsunuz.
  • l Birkaç müşteri edinerek bile 10 bin liradan fazla para kazanmanız mümkündür. Bu sektörde çalışırken farklı iş kollarına geçmekte mümkün. Ayrıca hali hazırda tam zamanlı bir işte çalışıyorken bile bu işi yapabilirsiniz.
  • İlk adımda bu işe başladığınızda yüksek miktarlar kazanmamış da olsanız işi bırakmamanızda yarar var. Öğrenme süreçlerinde düşük ücretler alabilirsiniz. Fakat daha sonra bu işte profesyonelleştikçe daha çok kazanmanız kaçınılmazdır.

Dijital Pazarlamanın Alt Dalları Nelerdir?

  1. SEO (Arama motoru optimizasyonu)
  2. SEM
  3. E-mail marketing
  4. İnfluencer marketing
  5. Affiliate marketing

 

Bu pazarlama metotları artık günümüzde dijital ortamlarda yapılmaktadır. Her şeyden önce pazarlamayı anlamadan pazarlama konusunda kendinize bir hedef koymanız zararlı olabilmektedir. Bu sebepten ötürü öncelikle pazarlama kavramına hâkim olmanızda yarar var.

Ayrıca dijital pazarlamaya girerken bu alanda bize yardımcı olacak Google Analytics gibi araçlara hâkim olmamız gerekmektedir.

Bu sayede gereken emeği ve özeni gösterdikten sonra başarılı olmamız kaçınılmazdır.